bemut kep vid ora ar eler tapl


1. DANCE AEROBIk ÁLTALÁNOS ISKOLÁSOKNAK 1-8 OSZTÁLYIG



2. INSANITY



3. TRX

A TRX az egyik legújabb fitnesz eszköz hazánkban, mellyel erőt, egyensúlyt, hajlékonyságot és az ún. core izmok stabilitását tudjuk fejleszteni.
S mi a legjobb benne? Legyünk fiatalok vagy idősek, kezdők vagy élsportolók, a gyakorlatokat a saját fittségi szintünknek megfelelően tudjuk végezni. A részleteket Gábor Balázs TRX oktatótól kérdeztük.

Mit kell tudni az új őrületről?

A TRX egy felfüggesztéses edzés (Suspension Training), ami a saját testsúllyal dolgozik, és a TRX egy hordozható funkcionális tréning eszköz.

Ki találta ki? Honnan ered?

Az eszköz Amerikából ered. Randy Hetrick-nek (a Fitness Anywhere alapítója) és tengerészgyalogos csapattársainak szükségük volt egy eszközre, amivel meg tudták őrizni elit kondíciójukat, kikötői raktárakba, hajókon és tengeralattjárókon. A TRX volt a válasz erre a kihívásra.
A TRX, mint alapvető felfüggesztéses training eszköz, a hatékonysága és sokoldalúsága miatt messze túlmutat már a csatatéren, és betört a fontosabb professzionális sportágak edzőtermeibe. Magyarországon már a zalaegerszegi kosárlabdázók, világbajnok motorversenyzőnk, Talmácsi Gábor, Verrasztó Evelyn és Dávid, úszó olimpikonok, az MKB Veszprém kézilabda csapata is ezzel az eszközzel edzenek. Miért? Mert minden TRX-gyakorlat igazán funkcionális erőt épít, fejleszti a hajlékonyságot, az egyensúly érzéket és a core izmok stabilitását is egyszerre, erre van szükség a sportpályán és a mindennapi életben is.

Mik azok a core izmok?

Testünk megfelelő tartásáért a gerinc körüli izmok mellett a medencetájéki izmok is felelősek. Ezeket az izmokat hívjuk összefoglaló néven core izmoknak. Ide soroljuk a has-és farizmokat, azokat az izmokat, amelyeket nem csak esztétikai szempontból, hanem testtartásunk egészségéért is szükséges formálnunk.

Mikor jött Magyarországra? Még sokan nem ismerik...

2009-ben jött Magyarországra ez az innovatív fitnesz eszköz, Pozsonyi Zsolt mesteroktatónak köszönhetően, és azóta egyre több fitneszteremben és egyesületekben megtalálható.

Hogy kell elképzelni az eszközt?

Talán a szertornában a gyűrűhöz tudnám hasonlítani...

Miben rejlik hatékonysága?

Hordozható, mindenki használhatja, sokkal nagyobb funkcionalitást biztosít, mint a drága fitnesz gépek. A felfüggesztéses tréning nem csak az élsportolók számára tartogat előnyöket, hanem mindenkinek, aki biztonságosan és gyorsan szeretné növelni a fittségét.
Gyakorlatok százai teszik a felfüggesztéses edzést sokoldalú és hatékony edzés módszerré, kortól, nemtől és fittségi szinttől függetlenül, és a TRX szinte bárhol használható. Az összes gyakorlat módosítható és bárki egyéni edzéstervébe beépíthető.

Mi más benne?

Ezek a gyakorlatok abban különböznek a hagyományos gyakorlatoktól, hogy a gyakorlatot végző kezeit vagy lábait egy felfüggesztési pont tartja, miközben testének másik vége a talajjal érintkezik. A TRX-et használva a testsúlynak a kívánt százaléka terheli a megcélzott testzónát, a gyakorlat során pedig ezt a súlyt mozgatjuk. A TRX lehetővé teszi, hogy a mozdulatok bármely, vagy akár egyszerre az összes síkban történjenek.

Milyen izmokat tudunk vele megmozgatni?

A felfüggesztéses edzéstechnikát úgy tervezték, hogy szándékosan elmozdítsák a gravitációs központját az embernek, ez pedig minden gyakorlat során aktiválja a core izomzatot. Tehát, ha egy melltől tolást, vagy hátizom gyakorlatot végzünk, akár kitörést csinálunk, a teljes core izomzat funkcionális módon a test stabilizálásával és egyensúlyozásával van elfoglalva.

Hogy épül fel egy óra?

Általános gimnasztikával kezdődik, majd jönnek a TRX-gyakorlatok, a végén pedig alapos nyújtás zárja az órát.

Mire figyeljen, aki kipróbálná?

A helyes testtartást nagyon fontos elsajátítani a helyes kivitelezéshez, ezért legalább először egy oktatótól vegyünk órákat, amíg a mozdulatokat meg nem tanuljuk. Utána is érdemes járni az edzésekre, mert időközben fejlődünk, és minden gyakorlatnak van haladóbb változata. Ezen kívül nem mindegy, hogy közösségben végezzük-e a feladatokat, hiszen sokkal hatékonyabb, ha valaki buzdítja, valami motiválja az embert.

Számíthatunk-e izomlázra az első alkalom után?

Mindenkit biztosíthatok róla, hogy az első néhány alkalom után garantált az izomláz.


4. SPIN RACING

Spin Race vagy Spinning?

A köztudatba a kerékpáros, zenés edzések,mint "spinning" győjtőfogalom alatt kerültek be, pedig fontos hangsúlyozni a Spin Racing és a Spinning közötti különbséget. A Spinning kifejezés egy adott edzésmódszer elnevezése, amit korábban már szabadalmaztattak és magának az elnevezésnek a használatát is szigorú jogvédelmi előírások kötik. A spinning (csak kerékpáredzés nincs benne más elem) megalkotója Johnny G. amerikai kerékpár versenyző, aki mára már 60 országban jelen lévő spinning programmal folyamatosan hatékony és magas színvonalat biztosít A Spinning edzésmódszer alapvetően abban különbözik a Spin Racing-től, hogy nem fordít akkora figyelmet a teljes test átmozgatására, sokkal inkább az országúti kerékpározás adaptációja egy szobakerékpárra. Ezzel szemben a Spin Racing edzés módszer tartalmaz- természetesen a láb edzésén kívül -a felső testre vonatkozó gyakorlatokat is, így a teljes testet átmozgatja. Míg a Spinning-ben a zene mellett tekernek, addig a Spin Racing-ben a zenének sokkal fontosabb szerep jut, alapvetően meghatározza a gyakorlatok jellegét. A Spin Racing-ben a hangsúly a kontrollált folyamatokon van: edzés közben tudatosan irányítod a: légzést, intenzitást, magát a tested és még a tudatodat is.

Mire jó a Spin Racing?

A spinracing egy edzőteremben végzett változó intenzitású zenés kerékpáros óra.Az egyik legkiválóbb kardió edzés, mely egyszerre fejleszti a testet és a lelket, a mentális képességet és az állóképességet is.A Spinracinggel 800-1000 kcal-t is elégethetünk, de ez függ az óra jellegétől is. Egy óra 40-45 percig tart. 15 éves kortól ajánlott mindenki számára. Nem kell sportos előélet, még biciklizni sem kell tudnod Mosolygó arc Hangulatjel A kerékpár a legalkalmasabb eszköz a legkülönbözőbb korú és képességő edzeni vágyók számára ahhoz, hogy elérjék céljaikat: fittek és egészségesek legyenek. A SpinRacing program, amely motivációt, szellemi edzés technikákat és a legalaposabban tesztelt kerékpározási technikákat foglalja magába ajánljuk mindenkinek, aki mozgásra vágyik. A tréning a programhoz kifejlesztett eszközön, a kerékpáron folyik. Külső szemlélő leginkább azt látja az edzésekből, hogy egy teremben vadul tekerik a bringát. A SpinRacing csoportos zenés teremkerékpár tréning szakképzett oktatók irányításával, mely sikerének titka: kerékpár + aerobic összegződnek, koreografált, különböző karmunka használat, szórakoztató, egyszerő, mindenki számára könnyen elvégezhető, precíz intenzitás kontroll, hatékony, állóképesség fejlesztő, betegség megelőző, nagy kalória felhasználással. A SpinRacing programot bármilyen edzettségi szint esetén lehet alkalmazni: társaságban mindenki lelkesebben hajt, kivétel nélkül sikeresen teljesíthet egy 45-50 perces edzést. A SpinRacing kerékpárok speciálisan átalakított szobabringák, amelyek első kereke nehéz, lendkerékkel ellátott, így segít a kerekezők számára lendületben maradni. Az órákon 3 alapvető terepfajtát használunk: a sík, lejtő, és a hegymenetet. Ezen terepek kombinálásával különböző technikákat alakítunk ki. Minden órán edzőink pulzusmérő órákkal dolgoznak, amely lehetővé teszi, a legmegfelelőbb tempójú edzést. Az edzés alatti pulzusszám mérés a legpontosabb módja a teljesítmény nyomon követésének. Segítségével pontosan meghatározható az ideális edzésintenzitás. A pulzusszám mérő órák a lehető legideálisabb edzőtársak. Ez egy olyan sport, amely rengeteg lehetőséget rejt magában, így egyaránt segítségedre lehet a zsírégetésben, az izmok (elsősorban a láb izmainak) szálkásításában és az állóképesség-fejlesztésben. Emellett segít megőrizni egészségedet, javít a közérzeteden, lehetővé teszi a felesleges energiák levezetését. De a SpinRacing nem csak erről szól! Ez egy érzés, melyet nehezen lehet szavakba önteni, ezt ki kell próbálnod, hogy megérezd!

Élettani hatások


Ahogyan korábban már említettük a Spin Racing edzésnek nagyon sok pozitív élettani hatása van:

• gazdaságosabb szívműködés
• alacsonyabb nyugalmi pulzus, gyors pulzusmegnyugvás
• rugalmasabb érrendszer
• nő a vér oxigén felvevő képessége
• javuló koleszterin tükör
• javuló állóképesség
• erősíti a szívet
• javul a keringési rendszer (hatékonyabb lesz a vér oxigén szállító képessége, ami elengedhetetlen az izomműködéshez)
• nő a tüdő kapacitás
• óvja az ízületeket. ínszalagokat és fokozatosan erősíti azokat
• fokozott izzadásra készteti a testet, így a méregtenítő folyamatok is beindulnak
• javítja az anyagcserét
• stresszoldó
• kitartásra, küzdeni tudásra tanít, így pszihés tréning is egyben

Fontos tudnod, hogy ezek a pozitív hatások renszeres edzéssel és kiegyensúlyozott táplálkozással megsokszorozódnak!

Ezeken kívül:

• oldja stresszt
• javul a közérzet, nő az önbizalom
• javuló teljesítőképesség az élet minden területén
• testsúly kontroll, jó megjelenés, kisugárzás
• közösségi tevékenység

Tiltott gyakorlatok:

Bár a Spin Racing órákon nagyon változatos gyakorlatokkal találkozhatsz, van egy sor gyakorlat, aminek az alkalmazása komoly baleseti kockázattal jár. Érdemes ezeket elkerülni, ezekből egy rövid felsorolás:

• ellenállás nélküli, nagy frekvenciával való tekerés (pattogsz az ülésen)
• állva, ellenállás nélküli tekerés
• kicsavart, asszimmetrikus testartású gyakorlatok
• alulról fogott kormány
• ülés mögé hasalás
• hátrafelé tekerés
• tekerés közben erőteljesen jobbra*ballra dőlés

Amit feltétlenül hozz magaddal a Spin Racing órára:

• könnyő ruházat, rövid nadrág (kerékpáros nadrág ajánlott), póló
• terem cipő ( a kerékpárok pedáljain megvannak kerékpáros cipő csatlakozás alkalmas csatok is)
• legalább 0.5 L ásványvíz
• törölköző


4. BODY SHAPING

Alakformáló óra minden korosztály számára, amely teljesen átmozgat tetőtől talpig. Az órán különös gondot fordítunk a kritikus területekre, vagyis a csípő-comb, far- és hasizmok átdolgozására. Nem csak azoknak ajánljuk, akik fogyni vágynak, hanem azoknak is, akik feszesíteni szeretnék testük minden izmát. A tornán nem hanyagoljuk el a kar izmait sem, kézisúlyzóval és gumiszalaggal azokat is megdolgoztatjuk. Gyere és próbáld ki a legújabb és leghatásosabb gyakorlatokat, amelyektől garantált a változás!